Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Woke, de nieuwe maat van wie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wokisten zijn anti Joods, dus ze zijn alles behalve voor gelijke rechten

    Comment


    • Als moslims de macht hebben is het over met gelijkheid en vrijheid, dat snappen die woke gasten niet

      Comment


      • Daar komen ze dan vanzelf achter😜

        Comment


        • Originally posted by Beukenoot View Post
          Wokisten zijn anti Joods, dus ze zijn alles behalve voor gelijke rechten
          Pro 2 statenoplossing heeft niks met anti-joods te maken laat staan met woke zijn.

          Comment


          • Hamas weigert vrede en accepteert Israel niet en valt daarom steeds aan met oa hulp v Iran en willen Israel vernietigen en geven de gijzelaars niet terug. De oktober aanval was ook gedaan om het vredesproces waarbij Saudie Arabie betrokken was te ondermijn, en deden ze dat bewust zo vreselijk mogelijk op de juist links en vrede denkende Joodse jongeren met afslachtingen, onthoofdingen, verkrachtingen, voetballen met babies en hoofden van hun slachtoffers etc etc.

            Zal je wel allemaal ontgaan zijn?

            Comment


            • On topic blijven denk ik anders sluiten ze dit topic ook

              Comment


              • https://www.ad.nl/muziek/waarom-zijn...nter~a8f232bc/

                Tja....

                Comment


                • https://www.telegraaf.nl/entertainme.../73940896.html


                  Sabrina Carpenter staat bekend om haar gewaagde imago. © ANP/HH
                  Sabrina Carpenter past pikante albumhoes aan na kritiek: ’Goedgekeurd door God’

                  Sabrina Carpenter heeft woensdag een alternatieve albumcover voor haar aanstaande nieuwe plaat Man’s best friend onthuld. De nieuwe hoes is beduidend minder gewaagd dan het origineel, dat eerder deze maand ophef veroorzaakte.

                  Op de originele cover is Carpenter op handen en knieën te zien terwijl een man haar bij haar haar vastgrijpt. De foto trok online veel aandacht: critici vonden het provocerend, seksistisch en vrouwonvriendelijk.

                  De originele cover van het album van Carpenter leverde de zangeres online een hoop kritiek op.

                  Alternatieve cover Sabrina Carpenter


                  De Amerikaanse zangeres reageerde tot dusver niet op de kritiek maar verwijst er subtiel naar in de aankondiging van het alternatief. „En hier is een nieuwe alternatieve cover goedgekeurd door God”, schrijft ze. Deze versie is een zwart-witfoto van Carpenter die haar hoofd op de schouder van een man legt.

                  Comment


                  • Gezwicht voor de macht vd wokisten

                    Comment


                    • https://www.ad.nl/binnenland/kwalite...-wit~a0913fda/


                      PREMIUMKitty Herweijer. © Annabel Oosteweeghel
                      Kwaliteit verschijnt soms nu eenmaal in de vorm van een witte man, zoals Tim de Wit


                      columnKitty Herweijer schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.

                      Kwaliteit komt in vele vormen. De maatschappelijke discussie over diversiteit wordt al jaren gevoerd. Toch hebben eindeloze discussies niet overal tot de gewenste verandering geleid. Vandaar dat vijftig tv-collega’s van Tim de Wit in de pen klommen om te klagen over het feit dat er wederom een ‘witte man’ de presentatiekar gaat trekken bij hun omroep, BNNVara.

                      Het is begrijpelijk dat er ergernis ontstaat als een omroep die zegt diversiteit hoog in het vaandel te hebben, daar in de praktijk weinig van laat zien. Helemaal opmerkelijk is dat progressieve plekken waar mensen graag diversiteit uitdragen, vaak rechts worden ingehaald op dit gebied - zowel in de politiek als in de media.

                      Zowel het AD als De Telegraaf hadden bijvoorbeeld eerder een diverse hoofdredactiesamenstelling dan ‘linksere’ kranten, en ook een rechtse partij als de VVD lukte het eerder om een biculturele vrouw aan het roer te krijgen dan de PvdA of GroenLinks.

                      Toch blijft er ook iets vervelends gemakzuchtigs aan de analyse over ‘de witte man’ zitten, en iets ongemakkelijks bij dit soort persoonsgerichte acties. Waar de macht zit in Nederland is namelijk complexer dan het stempel ‘witte man’. Zo analyseert Joris Luyendijk in zijn boek De zeven vinkjes dat slechts 3 procent van de Nederlanders man, wit, hetero, autochtoon is, hoogopgeleide/welvarende ouders heeft en zelf hoogopgeleid is. Het is die 3 procent die vrijwel alle banen in de toplagen bezit.

                      Hoe dat kan? Netwerk en het feit dat mensen geneigd zijn iemand aan te nemen die op hen lijkt, onder het mom van vage begrippen als ‘een klik’. Waarmee eigenlijk vaak wordt bedoeld dat je dezelfde sociaaleconomische achtergrond hebt en mee kan praten over skivakanties.

                      Kortom: de ene ‘witte man’ is de andere niet. Het zijn net mensen. Een witte man die opgroeit in een dorp en een bijstandsmoeder heeft, staat ver af van de bijna vanzelfsprekende weg naar boven van sommige zevenvinkers.

                      Nu weet ik niet of Tim de Wit een beruchte zevenvinker is, of een ‘gewone witte man’. Ik kijk en luister in elk geval graag naar zijn programma’s, waarin hij zich vaak een stuk beter onderlegd toont dan veel van zijn tv-collega’s. Tja, aangezien kwaliteit in alle vormen komt, verschijnt die soms nu eenmaal Ă©cht in de vorm van een witte man - of zelfs van een zevenvinker.

                      Meer zien van Kitty Herweijer? Volg haar ook op X, voorheen Twitter.

                      Comment


                      • Gezeur, die Sophie Hilbrandt was een ramp en is vervangen door een vrouw. Eva Jinek heeft op primetime als vrouw eigen talkshow en op commerciele zender heeft Humberto als donkere man een talkshow en op ned 1 en 2 zijn meer vrouwelijke presentatrices van talkshows

                        Comment


                        • Behoorlijk veel vrouwen zelfs...

                          Comment


                          • Tja het is nooit genoeg voor de lefties

                            Comment


                            • https://www.telegraaf.nl/politiek/ov.../76001389.html


                              Uitvoeringsorganisaties geven bakken met geld uit aan inclusiviteit en diversiteit, zo blijkt uit antwoorden op vragen van JA21-Kamerlid Joost Eerdmans. © ANP
                              ’Gekkigheid, gezond verstand met vakantie’

                              Overheidsinstanties miljoenen kwijt aan diversiteits- en inclusiebeleid: ’Hebben ze nu echt niets beters te doen?’

                              Den Haag- Uitvoeringsorganisaties geven jaarlijks miljoenen euro’s uit aan diversiteits- en inclusiebeleid. Zo gingen er duizenden euro’s naar een hoogleraar die als ’inclusieregisseur’ optrad en trainingen voor ’Intercultureel vakmanschap: introductie diversiteitssensitief’, ’Women in Leadership’ en ’onbewuste vooroordelen’. Bij de Sociale Verzekeringsbank werden zelfs twee kunstobjecten verwijderd uit angst voor ’onrust’.

                              Uit het overzicht dat De Telegraaf opmaakte op basis van antwoorden op Kamervragen van JA21-leider Joost Eerdmans, blijkt dat er door sommige diensten jaarlijks tonnen wordt uitgegeven aan diversiteitsbeleid. Bij elkaar komt het dit jaar neer op een bedrag van ruim 2,4 miljoen euro. Vooral de Raad voor de Rechtspraak (RvR) springt in het oog, die organisatie geeft ruim 5 ton uit aan het diversiteits-, gender-, en inclusiebeleid.

                              ’Diversiteitsintensief werken’


                              De RvR huurde onder meer een hoogleraar Gender en Diversiteit in als ’inclusieregisseur’ die als taak had ’te beoordelen wat lokaal nodig is om inclusieve diversiteit te bevorderen’. De kosten: 7500 euro. Daarnaast worden er bij de uitvoeringsdiensten die onder het ministerie van Justitie en Veiligheid vallen cursussen als ’intercultureel vakmanschap: introductie diversiteitssensitief werken’ en ’culturele aansluiting’ gegeven.

                              Bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zijn daar nog op maat gesneden trainingen als ’cultuursensitief werken’ en ’interculturele communicatie’ aan toegevoegd voor de omgang met bewoners in de asielopvang.

                              ’Psychologische veiligheid’


                              Uitvoeringsdienst TNO (budget van 250.000 euro) zet vooral in op meer vrouwen in de wetenschappelijke top. Dit ’omdat het verschil in de top erg groot is en geen weerspiegeling van de rest van de organisatie is’ klinkt het in de beantwoording vanuit het verantwoordelijke ministerie (Economische Zaken). TNO biedt verschillende trainingen aan: ’Women in Leadership’, ’onbewuste vooroordelen’ en ’psychologische veiligheid’.

                              Bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB), dat onder meer de AOW en andere uitkeringen betaalt, is er 340.000 euro beschikbaar, ook hier gaat het vooral om cursussen en maatregelen om ’inclusie, arbeidsparticipatie en sociale veiligheid’ te bevorderen. Opvallend aan de SVB is dat het de enige dienst is die aangeeft ’kunstobjecten’ uit het gebouw heeft verwijderd omdat daar onrust over zou kunnen ontstaan.

                              Prent verwijderd uit vrees voor ’onrust’


                              Navraag bij SVB leert dat in twee jaar tijd twee werken zijn verwijderd uit vrees voor ’onrust’. Het gaat om een prent van een albumcover van The Hokum Boys, met daarop twee dansende zwarte vrouwen, en ’een sculptuur van een mannelijk bovenlichaam dat deels bestaat uit een robotische arm, tentakels en een vogel op zijn kruisgedeelte’. Een woordvoerder stelt dat de SVB ’midden in de samenleving te willen staan’ en ’alleen kunst te tonen die inclusief is, voldoet aan fatsoensnormen en niet als kwetsend wordt ervaren’.

                              Eerder meldde De Telegraaf al dat ook ministeries miljoenen uittrekken voor diversiteitsbeleid. JA21-leider Joost Eerdmans wil dat daar zo snel mogelijk een einde aan komt: „Diversiteit- en inclusietrainingen zijn een verdienmodel geworden en zitten als betonrot in onze instituties en uitvoeringsinstanties. Wat JA21 betreft, komt hier zo snel mogelijk een einde aan. Hebben uitvoeringsorganisaties nu echt niets beters te doen? Het gezond verstand is daar blijkbaar al met vakantie. Wat een gekkigheid.”


                              Comment


                              • https://www.telegraaf.nl/entertainme.../77207156.html


                                Mortality heet de show waarmee Ricky Gervais rondtoert. © Getty Images

                                Ricky Gervais roept in onemanshow winst uit over woke: ’Laat ze de kolere krijgen, wij hebben gewonnen’


                                Amsterdam - Ricky Gervais is wereldwijd de best bekeken komiek op Netflix en staat zelfs in het Guinness Book of World Records voor een voorstelling van zijn laatste special Armageddon in de fameuze Hollywood Bowl. Twee avondjes in de Amsterdamse Afas Live moeten dan een routineklusje zijn voor de bekendste strijder tegen het wokevirus, dat naar zijn gevoel humor verpest. „Het was een moeilijke tien jaar voor humor. Maar laat ze de kolere krijgen, wij hebben gewonnen.”

                                Gervais heeft in elk geval al gewonnen als het gaat om populariteit. De Engelsman achter The office, After life en een hele reeks succesvolle stand-ups verschijnt op het toneel terwijl What a wonderful world van Louis Armstrong klinkt. Maar dat is ook meteen de laatste keer dat je het woord ’zalvend’ op deze avond kunt toepassen.

                                Mortality


                                Mortality heet de show waarmee Gervais rondtoert. Dus we gaan zitten voor een snoeiharde lading grappen over ouder worden en alle ellende die dat voor ons allemaal met zich meebrengt. En natuurlijk willen we ook vermaakt worden met rake observaties over de door Gervais zo verfoeide politiek correcte cancelcultuur.

                                Maar goed, wat is er eigenlijk grappig aan onze sterfelijkheid? Al haalt Gervais de vreselijkste dingen aan en is hij op een gegeven moment zelfs in een van zijn anekdotes Adolf Hitler aan het bevredigen in de hel. Uiteindelijk geeft ook de Engelsman wel toe dat zijn show niet over de dood gaat.

                                Ricky Gervais: haal het uiterste uit het leven


                                Het gaat over het leven en hoe je daar het uiterste uit haalt. Gervais is inmiddels 64 en hij voelt dat het leven steeds sneller voorbij glijdt. En na dit leven is er niets meer volgens de overtuigde atheĂŻst. Dus wacht geen seconde meer, haal nu het uiterste uit je leven.

                                Voor Gervais is het antwoord vooral dat je de hypocrisie waarmee we allemaal leven zo veel mogelijk zichtbaar moet maken en uit moet dagen. Dat maakt hij onder meer duidelijk door de draak te steken met moraliteit die zo’n voorname rol speelt in onze moderne westerse samenleving.

                                Racist is zo’n beetje het ergste wat je gezegd kan worden, beweert hij. Terecht ook, er is immers weinig verwerpelijker dan mensen anders behandelen om hun huidskleur. Gervais plaatst daar wel een stevige voetnoot bij. „Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze nooit racistisch zouden kunnen zijn geweest. Maar laten we eerlijk zijn: driehonderd jaar geleden was ik waarschijnlijk ook een slavenhouder geweest. Vast wel eentje die heel lief tegen zijn slaven was en ze meenam naar de bar. Al moeten ze natuurlijk niet gaan zeuren om een tweede biertje. Want dan zou ik de zweep klaar hebben gehad.”

                                Moraliteit ontwikkelt zich, wil de ĂŒber-sarcast maar zeggen. En een blad voor de mond nemen was al nooit Gervais’ sterkste kant. Met het klimmen der jaren maakt het hem allemaal helemaal geen bal meer uit. „Ik word oud. Dat is in veel opzichten niet fijn. Maar het heeft ook voordelen. Vroeger was ik bang om naar de bak te gaan en dan daar uitgebreid aangerand te worden om mijn prachtige kontje. Nu kan ik gewoon vrolijk rondlopen en de zeep oprapen zonder dat iemand me wil lastig vallen.”

                                Ricky Gervais: „Ik word oud en dat is in veel opzichten niet fijn.” © ANP/HH

                                Ricky Gervais wil wakker schudden


                                Ja, die grappen zijn platvloers en niet allemaal bijzonder origineel. Maar bij Gervais is dat ook waarvoor het publiek komt. Al is het thema van de avond misschien de vergankelijkheid der dingen. Uiteindelijk wil Gervais vooral wakker schudden. Mensen zijn te bang en te gestrest tegenwoordig, vooral jongere generaties. Ja, ook Gervais maakt zich zorgen over klimaatverandering. „Maar ik heb het uitgezocht, de gevolgen zullen het grootst zijn in landen als China en India. Dus who cares.”

                                Of dat de leden van Extinction Rebellion helemaal zal geruststellen, is de vraag. Maar dat zal Gervais een zorg zijn. „Ik ben old school. Je kunt je persoonlijkheid, je geslacht en seksuele geaardheid niet veranderen. Maar je kunt wel zeggen wat je wilt en leven hoe je wilt.”

                                Tenminste, in dit deel van de wereld. Laten we elkaar niet muilkorven en dat koesteren, wil Gervais maar zeggen.


                                Comment


                                • topkomiek en schitterende vent die het door heeft net als John Cleese

                                  Comment


                                  • https://www.telegraaf.nl/binnenland/.../78066649.html


                                    Peter Elzinga verdient geld met zijn geringe lengte: „We doen onze optredens graag, omdat we er goed in zijn Ă©n omdat het geld oplevert.” © ANP/HH, Peter Elzinga
                                    Peter is 1,48 meter en laat zich inhuren voor feestjes: ’Tegen mensen die dat kwetsend vinden, zeg ik: wie is hier nou dom?’

                                    Amsterdam- Wat begon als een privĂ©feest van het net 18 jaar geworden voetbalwonder Lamine Yamal, eindigde in een internationale rel omdat er kleine mensen optraden. Peter Elzinga, zelf klein van stuk en eigenaar van een entertainmentbedrijf voor mensen met dwerggroei, fronst zijn wenkbrauwen bij de ophef. „Als ik in discussie raak met mensen die dit werk kwetsend vinden, zeg ik: wie is hier nou dom? Jij betaalt honderd euro, en ik steek het aan het eind van de avond in m’n zak.”

                                    De Spaanse organisatie ADEE, die opkomt voor mensen met zogenoemde skeletdysplasieĂ«n, noemde het optreden van mensen met dwerggroei ’mensonterend’ en kondigde juridische stappen aan. Het gebruik van kleine mensen als ’vermaak’ zou stereotiepen in stand houden en schadelijk zijn voor de beeldvorming.

                                    Maar de zaak blijkt minder zwart-wit dan op het eerste gezicht lijkt. De betrokken personen die waren ingehuurd voor het feest zeiden zich niet gebruikt of beledigd te voelen. Ze zouden juist professioneel en met respect zijn behandeld.

                                    Peter Elzinga herkent dat beeld. Hij heeft zijn werk gemaakt van zijn geringe lengte en runt een bedrijf waar kleine mensen zijn in te huren. Dat sommigen dat als kwetsend of vernederend zien, vindt Elzinga onterecht.

                                    „We kiezen hier zelf voor. En nee, het is geen ’aapjes kijken’. Ik weet precies wat mijn grenzen zijn. Strippen of dwergwerpen? Doen we niet. En als mensen onder invloed van drank denigrerend worden, dan vertrek ik. Respect is de basis.”

                                    Als kind was hij al dol op kleine clowns. „Zodra het circus in de buurt kwam, ging ik kijken. Mijn favoriet was clown Bennie van Circus Boltini. Later leerde ik Clown Milko van Herman Renz kennen en nu treden we soms samen op als typetjes.”


                                    Het barretje van Peter Elzinga. © Eigen beeldBarretje met lage krukjes


                                    In zijn bedrijf werken zo’n zeven mensen met dwerggroei, gemiddeld zo’n 1,12 meter lang. De acts zijn uiteenlopend: van een kleine ’beveiliger’ die op ludieke wijze de tasjes controleert tot een mobiele mini-bar.

                                    „Dat is een klein barretje met lage krukjes, waar mensen mini-hapjes en drankjes geserveerd krijgen. De grap zit in het omkeren van perspectief: de grote mensen die zich ineens moeten aanpassen aan onze wereld.”

                                    Zelf noemt Elzinga zich gekscherend een ’XL’. „Ik ben een grote lilliputter van 1,48 meter. Door een operatie aan mijn O-benen ben ik zestien centimeter gegroeid. Ik was ooit 1,32 meter.”
                                    We kunnen het werk nauwelijks aan


                                    Van maandag tot vrijdag werkt hij bij een bedrijf dat speciaalfietsen produceert. Net als veel van zijn kleine collega’s uit het entertainmentcircuit. „We zijn in totaal met zo’n stuk of dertig in Nederland schat ik. De meesten hebben gewoon een doordeweekse baan en doen dit alleen in het weekend. Sommigen werken in een kaashandel, anderen op kantoor.”

                                    „We doen onze optredens graag”, vervolgt hij, „omdat we er goed in zijn Ă©n omdat het geld oplevert. De boekingen zijn ook talrijk, we treden op tot en met BelgiĂ« en Duitsland aan toe. We kunnen het werk nauwelijks aan.”

                                    Toch merkt Elzinga dat de houding van de samenleving de afgelopen jaren is veranderd. „Vroeger zei m’n moeder als mensen iets riepen: ’Draai je maar om, dan kunnen ze je voor- Ă©n achterkant zien’. Nu zijn mensen harder geworden. Vooral jongeren durven op straat van alles te roepen of je uit te lachen.”
                                    Iemand van 1,80 meter kan geen dwerg spelen


                                    Ook Denise Stoopen, die 1,29 meter is, snapt waarom sommigen kleine mensen graag optreden. „Het Ă­s ook een bijzondere vorm van entertainment. Niet iedereen wil of hoeft dat te doen, maar er zijn mensen die dat leuk vinden Ă©n er hun brood mee verdienen. Het is toch prima dat die kansen er zijn. Je gaat niet iemand van 1,80 meter vragen om een dwerg te spelen in een film.”

                                    Ze werkt zelf in een pretpark. „Ik ben daar leidinggevende van een horecateam, ik treed niet op. Maar ik gun anderen die kans. Voor mij draait het om keuzevrijheid. Het gaat pas mis als er over mensen wordt besloten zonder met hen te praten.”

                                    Alex Sijm: „We moeten niet zo spastisch doen over mensen met een beperking.” © Jan Butijen
                                    Die gedachte deelt theatermaker Alex Sijm. Hij zit zelf in een rolstoel en had twintig jaar een circus waarin ook artiesten met een beperking optraden. „Zichtbaarheid is zó belangrijk. We schieten in de kramp zodra het over mensen met een beperking gaat. We gaan invullen, oordelen, labelen. Denken ’die is zielig’ en plaatsen het direct in een hokje, maar juist dát is gevaarlijk.”
                                    Beperking geen zwakte


                                    Volgens Sijm draait alles om intentie en gelijkwaardigheid. „Als iemand zĂ©lf kiest om op te treden op een feest en daarin gerespecteerd wordt, is daar niets mis mee. In mijn voorstelling en boek Liggen blijven is geen optie laat ik juist zien dat een beperking geen zwakte hoeft te zijn. Het gaat erom dat we mensen de ruimte geven om in hun kracht te staan.”

                                    BVKM, de Nederlandse belangenvereniging van kleine mensen was woensdag niet bereikbaar voor een reactie op dit artikel.

                                    Comment


                                    • https://www.ad.nl/buitenland/vader-d...uurd~af346ec7/

                                      Derek Huffman in legerkleding. / De Amerikaan met zijn gezin in Moskou. © StillVader die met gezin naar Rusland verhuisde om aan ‘woke’ Amerika te ontsnappen naar het front gestuurd


                                      Een Amerikaan die met zijn hele gezin naar Rusland verhuisde om te ontsnappen aan een, naar eigen zeggen, te ‘woke’ Amerika, is nu door de Russen naar de frontlinie in Oekraïne gestuurd. Dat schrijft de Britse krant The Telegraph. „Hij wordt voor de wolven gegooid’’, klaagt zijn vrouw.




                                      Derek Huffman (46) verhuisde eerder dit jaar samen met zijn vrouw, hun drie dochters en hun husky naar het stadje Istra, zo’n 40 kilometer ten westen van Moskou.

                                      Volgens The Telegraph deed de Amerikaanse familie dit via een speciaal Russisch visumprogramma rond ‘gedeelde waarden’ Dat is erop gericht buitenlanders aan te trekken die afwijzen wat de Russische president Vladimir Poetin samenvat als ‘destructieve neoliberale ideologieĂ«n’.

                                      De Amerikaan had zich in Rusland aangemeld om in het leger te dienen, in een niet-gevechtsfunctie. Huffman zou gedacht hebben dat hij ingezet zou worden als lasser en daarna als oorlogscorrespondent. Maar dat draaide op iets heel anders uit.
                                      Spreekt de Russische taal niet


                                      „Hij is naar de frontlinie in OekraĂŻne gestuurd’’, klaagt zijn vrouw DeAnna Huffman in een vlog op het YouTubekanaal van het gezin. En dat terwijl haar echtgenoot nul ervaring heeft als soldaat en de Russische taal slecht verstaat. Volgens de Amerikaanse kreeg haar man amper training, en de training dĂ­Ă© hij kreeg was in het Russisch.

                                      „Als je iets aangeleerd krijgt in een andere taal en je verstaat die taal niet... Hoe kan je dan echt iets leren?” vraagt ze zich af. „Dat doe je niet. Dus helaas heeft hij het gevoel dat hij voor de wolven wordt gegooid. Hij moet op zijn geloof vertrouwen. Dat is wat we nu allemaal doen.”
                                      Derek Huffman en zijn gezin in Moskou. © Still‘Ik mis jullie’


                                      Het laatste bericht van Huffman zelf dateert van juni, toen het Vaderdag was in de VS. In camouflagekledij en met militaire uitrusting richt de man zich tot zijn gezin. „Ik mis jullie allemaal meer dan jullie je kunnen voorstellen”, klinkt het. „Ik kan niet wachten om jullie terug te zien. Hopelijk krijg ik op een bepaald moment vrij en kan ik weer naar huis komen en een paar weken bij jullie zijn.”

                                      De man vervolgt: „Jullie zitten 24/7 in mijn hoofd. Jullie moeten weten dat wat ik doe belangrijk is voor mij en voor ons gezin. Ik zal alles doen om veilig te blijven en terug naar huis te komen. Zorg goed voor elkaar.”

                                      The Telegraph merkt op dat er sindsdien geen nieuwe beelden of video’s meer zijn van de Amerikaan. Volgens zijn vrouw gaat het wel goed met hem.
                                      Derek Huffman in legerkleding. © StillLes over lesbiennes ‘was de druppel’


                                      Het Amerikaanse gezin vertrok naar Rusland, omdat ze ontevreden waren over het ‘te progressieve’ onderwijssysteem in de VS en wat ze de ‘lhbti-indoctrinatie van hun kinderen’ noemen.

                                      De familie was van Arizona naar Texas verhuisd en was woest toen bleek dat dochter Sophia op school iets had geleerd over lesbiennes. „Dat was de druppel’’, aldus Derek Huffman eerder in een interview aan Russia Today. „Zij begreep het niet helemaal, maar voor ons was dat voldoende om te beseffen dat er iets moest veranderen.’’

                                      Na een vakantietripje naar de Russische hoofdstad Moskou in mei 2023, raakte de familie ervan overtuigd dat Rusland hen de traditionele waarden bood waar ze naar verlangden.

                                      De familie deelt op YouTube vlogs over hun reis naar Rusland. In de meeste video’s vertellen ze trots over hun nieuwe leven daar. Soms erkent de moeder dat het niet altijd makkelijk is. „Alleen zijn in een nieuw land, je kinderen er opvoeden, sterk zijn... Het heeft me uitgedaagd op manieren die ik me nooit had kunnen inbeelden”, aldus DeAnna in een video.
                                      Moeder DeAnna Huffman met een van de drie dochters van het gezin en een Russisch beertje. © Still
                                      De Russische staatsmedia sprongen op het verhaal van het Amerikaanse gezin dat ‘de westerse culturele waarden afwees’ en naar Rusland verhuisde. Huffman werd daardoor voor meerdere interviews met Russische media gevraagd. In de interviews vertelde hij onder meer dat hij zijn plaats in de Russische samenleving wilde ‘verdienen’ door ‘zijn steentje bij te dragen’ .
                                      Aangemeld bij het Russische leger


                                      Hij hield dus woord, want Huffman trad vervolgens in dienst bij het Russische leger. „Een grote reden waarom ik het doe, is voor het burgerschap”, gaf de Amerikaan toe in een video. Via het visumprogramma kan het gezin namelijk maar tijdelijk in Rusland blijven. „Als ik een contract van één jaar dien in het leger, krijgen mijn hele gezin en ik Russisch staatsburgerschap.”

                                      Naast een paspoort draait het voor de Amerikaan ook om respect: Huffman wil maar wat graag zijn loyaliteit aan Moeder Rusland tonen. „Als ik het land verdedig, dan verdien ik mijn plaats hier.”

                                      De Amerikaan onderschrijft de militaire doelen van Rusland in Oekraïne en herhaalde in video’s Kremlin-propaganda over de oorlog. „Dit naziregime in Oekraïne moet gestopt worden”, zei hij onder meer.
                                      Derek Huffman meldde zich aan bij het Russische leger, zodat hij en zijn gezin permanent in Rusland kunnen blijven wonen. © Still
                                      The Telegraph meldt verder dat het gezin Huffman woont in een ‘Amerikaans dorp’ in Istra, dat in 2023 zou zijn gecreĂ«erd door de Amerikaanse expat en blogger Tim Kirby, die zelf al twintig jaar in Rusland woont.

                                      Het ‘Amerikaanse dorp’ is speciaal voor Amerikanen die de ‘liberale gendernormen’ ontvluchten. Er wonen tot dusver twee families, onder wie de Huffmans.
                                      Het huis van de familie Huffman in Istra, Rusland © Still

                                      Comment

                                      Working...
                                      X