Wokisten zijn anti Joods, dus ze zijn alles behalve voor gelijke rechten
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Woke, de nieuwe maat van wie?
Collapse
X
-
Hamas weigert vrede en accepteert Israel niet en valt daarom steeds aan met oa hulp v Iran en willen Israel vernietigen en geven de gijzelaars niet terug. De oktober aanval was ook gedaan om het vredesproces waarbij Saudie Arabie betrokken was te ondermijn, en deden ze dat bewust zo vreselijk mogelijk op de juist links en vrede denkende Joodse jongeren met afslachtingen, onthoofdingen, verkrachtingen, voetballen met babies en hoofden van hun slachtoffers etc etc.
Zal je wel allemaal ontgaan zijn?
- 1 like
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/entertainme.../73940896.html
Sabrina Carpenter staat bekend om haar gewaagde imago. © ANP/HH
Sabrina Carpenter past pikante albumhoes aan na kritiek: âGoedgekeurd door Godâ
Sabrina Carpenter heeft woensdag een alternatieve albumcover voor haar aanstaande nieuwe plaat Manâs best friend onthuld. De nieuwe hoes is beduidend minder gewaagd dan het origineel, dat eerder deze maand ophef veroorzaakte.
Op de originele cover is Carpenter op handen en knieën te zien terwijl een man haar bij haar haar vastgrijpt. De foto trok online veel aandacht: critici vonden het provocerend, seksistisch en vrouwonvriendelijk.
De originele cover van het album van Carpenter leverde de zangeres online een hoop kritiek op.
Alternatieve cover Sabrina Carpenter
De Amerikaanse zangeres reageerde tot dusver niet op de kritiek maar verwijst er subtiel naar in de aankondiging van het alternatief. âEn hier is een nieuwe alternatieve cover goedgekeurd door Godâ, schrijft ze. Deze versie is een zwart-witfoto van Carpenter die haar hoofd op de schouder van een man legt.
Comment
-
https://www.ad.nl/binnenland/kwalite...-wit~a0913fda/
PREMIUMKitty Herweijer. © Annabel Oosteweeghel
Kwaliteit verschijnt soms nu eenmaal in de vorm van een witte man, zoals Tim de Wit
columnKitty Herweijer schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.
Kwaliteit komt in vele vormen. De maatschappelijke discussie over diversiteit wordt al jaren gevoerd. Toch hebben eindeloze discussies niet overal tot de gewenste verandering geleid. Vandaar dat vijftig tv-collegaâs van Tim de Wit in de pen klommen om te klagen over het feit dat er wederom een âwitte manâ de presentatiekar gaat trekken bij hun omroep, BNNVara.
Het is begrijpelijk dat er ergernis ontstaat als een omroep die zegt diversiteit hoog in het vaandel te hebben, daar in de praktijk weinig van laat zien. Helemaal opmerkelijk is dat progressieve plekken waar mensen graag diversiteit uitdragen, vaak rechts worden ingehaald op dit gebied - zowel in de politiek als in de media.
Zowel het AD als De Telegraaf hadden bijvoorbeeld eerder een diverse hoofdredactiesamenstelling dan âlinksereâ kranten, en ook een rechtse partij als de VVD lukte het eerder om een biculturele vrouw aan het roer te krijgen dan de PvdA of GroenLinks.
Toch blijft er ook iets vervelends gemakzuchtigs aan de analyse over âde witte manâ zitten, en iets ongemakkelijks bij dit soort persoonsgerichte acties. Waar de macht zit in Nederland is namelijk complexer dan het stempel âwitte manâ. Zo analyseert Joris Luyendijk in zijn boek De zeven vinkjes dat slechts 3 procent van de Nederlanders man, wit, hetero, autochtoon is, hoogopgeleide/welvarende ouders heeft en zelf hoogopgeleid is. Het is die 3 procent die vrijwel alle banen in de toplagen bezit.
Hoe dat kan? Netwerk en het feit dat mensen geneigd zijn iemand aan te nemen die op hen lijkt, onder het mom van vage begrippen als âeen klikâ. Waarmee eigenlijk vaak wordt bedoeld dat je dezelfde sociaaleconomische achtergrond hebt en mee kan praten over skivakanties.
Kortom: de ene âwitte manâ is de andere niet. Het zijn net mensen. Een witte man die opgroeit in een dorp en een bijstandsmoeder heeft, staat ver af van de bijna vanzelfsprekende weg naar boven van sommige zevenvinkers.
Nu weet ik niet of Tim de Wit een beruchte zevenvinker is, of een âgewone witte manâ. Ik kijk en luister in elk geval graag naar zijn programmaâs, waarin hij zich vaak een stuk beter onderlegd toont dan veel van zijn tv-collegaâs. Tja, aangezien kwaliteit in alle vormen komt, verschijnt die soms nu eenmaal Ă©cht in de vorm van een witte man - of zelfs van een zevenvinker.
Meer zien van Kitty Herweijer? Volg haar ook op X, voorheen Twitter.
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/politiek/ov.../76001389.html
Uitvoeringsorganisaties geven bakken met geld uit aan inclusiviteit en diversiteit, zo blijkt uit antwoorden op vragen van JA21-Kamerlid Joost Eerdmans. © ANP
âGekkigheid, gezond verstand met vakantieâ
Overheidsinstanties miljoenen kwijt aan diversiteits- en inclusiebeleid: âHebben ze nu echt niets beters te doen?â
Den Haag- Uitvoeringsorganisaties geven jaarlijks miljoenen euroâs uit aan diversiteits- en inclusiebeleid. Zo gingen er duizenden euroâs naar een hoogleraar die als âinclusieregisseurâ optrad en trainingen voor âIntercultureel vakmanschap: introductie diversiteitssensitiefâ, âWomen in Leadershipâ en âonbewuste vooroordelenâ. Bij de Sociale Verzekeringsbank werden zelfs twee kunstobjecten verwijderd uit angst voor âonrustâ.
Uit het overzicht dat De Telegraaf opmaakte op basis van antwoorden op Kamervragen van JA21-leider Joost Eerdmans, blijkt dat er door sommige diensten jaarlijks tonnen wordt uitgegeven aan diversiteitsbeleid. Bij elkaar komt het dit jaar neer op een bedrag van ruim 2,4 miljoen euro. Vooral de Raad voor de Rechtspraak (RvR) springt in het oog, die organisatie geeft ruim 5 ton uit aan het diversiteits-, gender-, en inclusiebeleid.
âDiversiteitsintensief werkenâ
De RvR huurde onder meer een hoogleraar Gender en Diversiteit in als âinclusieregisseurâ die als taak had âte beoordelen wat lokaal nodig is om inclusieve diversiteit te bevorderenâ. De kosten: 7500 euro. Daarnaast worden er bij de uitvoeringsdiensten die onder het ministerie van Justitie en Veiligheid vallen cursussen als âintercultureel vakmanschap: introductie diversiteitssensitief werkenâ en âculturele aansluitingâ gegeven.
Bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zijn daar nog op maat gesneden trainingen als âcultuursensitief werkenâ en âinterculturele communicatieâ aan toegevoegd voor de omgang met bewoners in de asielopvang.
âPsychologische veiligheidâ
Uitvoeringsdienst TNO (budget van 250.000 euro) zet vooral in op meer vrouwen in de wetenschappelijke top. Dit âomdat het verschil in de top erg groot is en geen weerspiegeling van de rest van de organisatie isâ klinkt het in de beantwoording vanuit het verantwoordelijke ministerie (Economische Zaken). TNO biedt verschillende trainingen aan: âWomen in Leadershipâ, âonbewuste vooroordelenâ en âpsychologische veiligheidâ.
Bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB), dat onder meer de AOW en andere uitkeringen betaalt, is er 340.000 euro beschikbaar, ook hier gaat het vooral om cursussen en maatregelen om âinclusie, arbeidsparticipatie en sociale veiligheidâ te bevorderen. Opvallend aan de SVB is dat het de enige dienst is die aangeeft âkunstobjectenâ uit het gebouw heeft verwijderd omdat daar onrust over zou kunnen ontstaan.
Prent verwijderd uit vrees voor âonrustâ
Navraag bij SVB leert dat in twee jaar tijd twee werken zijn verwijderd uit vrees voor âonrustâ. Het gaat om een prent van een albumcover van The Hokum Boys, met daarop twee dansende zwarte vrouwen, en âeen sculptuur van een mannelijk bovenlichaam dat deels bestaat uit een robotische arm, tentakels en een vogel op zijn kruisgedeelteâ. Een woordvoerder stelt dat de SVB âmidden in de samenleving te willen staanâ en âalleen kunst te tonen die inclusief is, voldoet aan fatsoensnormen en niet als kwetsend wordt ervarenâ.
Eerder meldde De Telegraaf al dat ook ministeries miljoenen uittrekken voor diversiteitsbeleid. JA21-leider Joost Eerdmans wil dat daar zo snel mogelijk een einde aan komt: âDiversiteit- en inclusietrainingen zijn een verdienmodel geworden en zitten als betonrot in onze instituties en uitvoeringsinstanties. Wat JA21 betreft, komt hier zo snel mogelijk een einde aan. Hebben uitvoeringsorganisaties nu echt niets beters te doen? Het gezond verstand is daar blijkbaar al met vakantie. Wat een gekkigheid.â
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/entertainme.../77207156.html
Mortality heet de show waarmee Ricky Gervais rondtoert. © Getty Images
Ricky Gervais roept in onemanshow winst uit over woke: âLaat ze de kolere krijgen, wij hebben gewonnenâ
Amsterdam - Ricky Gervais is wereldwijd de best bekeken komiek op Netflix en staat zelfs in het Guinness Book of World Records voor een voorstelling van zijn laatste special Armageddon in de fameuze Hollywood Bowl. Twee avondjes in de Amsterdamse Afas Live moeten dan een routineklusje zijn voor de bekendste strijder tegen het wokevirus, dat naar zijn gevoel humor verpest. âHet was een moeilijke tien jaar voor humor. Maar laat ze de kolere krijgen, wij hebben gewonnen.â
Gervais heeft in elk geval al gewonnen als het gaat om populariteit. De Engelsman achter The office, After life en een hele reeks succesvolle stand-ups verschijnt op het toneel terwijl What a wonderful world van Louis Armstrong klinkt. Maar dat is ook meteen de laatste keer dat je het woord âzalvendâ op deze avond kunt toepassen.
Mortality
Mortality heet de show waarmee Gervais rondtoert. Dus we gaan zitten voor een snoeiharde lading grappen over ouder worden en alle ellende die dat voor ons allemaal met zich meebrengt. En natuurlijk willen we ook vermaakt worden met rake observaties over de door Gervais zo verfoeide politiek correcte cancelcultuur.
Maar goed, wat is er eigenlijk grappig aan onze sterfelijkheid? Al haalt Gervais de vreselijkste dingen aan en is hij op een gegeven moment zelfs in een van zijn anekdotes Adolf Hitler aan het bevredigen in de hel. Uiteindelijk geeft ook de Engelsman wel toe dat zijn show niet over de dood gaat.
Ricky Gervais: haal het uiterste uit het leven
Het gaat over het leven en hoe je daar het uiterste uit haalt. Gervais is inmiddels 64 en hij voelt dat het leven steeds sneller voorbij glijdt. En na dit leven is er niets meer volgens de overtuigde atheĂŻst. Dus wacht geen seconde meer, haal nu het uiterste uit je leven.
Voor Gervais is het antwoord vooral dat je de hypocrisie waarmee we allemaal leven zo veel mogelijk zichtbaar moet maken en uit moet dagen. Dat maakt hij onder meer duidelijk door de draak te steken met moraliteit die zoân voorname rol speelt in onze moderne westerse samenleving.
Racist is zoân beetje het ergste wat je gezegd kan worden, beweert hij. Terecht ook, er is immers weinig verwerpelijker dan mensen anders behandelen om hun huidskleur. Gervais plaatst daar wel een stevige voetnoot bij. âIk hoor vaak mensen zeggen dat ze nooit racistisch zouden kunnen zijn geweest. Maar laten we eerlijk zijn: driehonderd jaar geleden was ik waarschijnlijk ook een slavenhouder geweest. Vast wel eentje die heel lief tegen zijn slaven was en ze meenam naar de bar. Al moeten ze natuurlijk niet gaan zeuren om een tweede biertje. Want dan zou ik de zweep klaar hebben gehad.â
Moraliteit ontwikkelt zich, wil de ĂŒber-sarcast maar zeggen. En een blad voor de mond nemen was al nooit Gervaisâ sterkste kant. Met het klimmen der jaren maakt het hem allemaal helemaal geen bal meer uit. âIk word oud. Dat is in veel opzichten niet fijn. Maar het heeft ook voordelen. Vroeger was ik bang om naar de bak te gaan en dan daar uitgebreid aangerand te worden om mijn prachtige kontje. Nu kan ik gewoon vrolijk rondlopen en de zeep oprapen zonder dat iemand me wil lastig vallen.â
Ricky Gervais: âIk word oud en dat is in veel opzichten niet fijn.â © ANP/HH
Ricky Gervais wil wakker schudden
Ja, die grappen zijn platvloers en niet allemaal bijzonder origineel. Maar bij Gervais is dat ook waarvoor het publiek komt. Al is het thema van de avond misschien de vergankelijkheid der dingen. Uiteindelijk wil Gervais vooral wakker schudden. Mensen zijn te bang en te gestrest tegenwoordig, vooral jongere generaties. Ja, ook Gervais maakt zich zorgen over klimaatverandering. âMaar ik heb het uitgezocht, de gevolgen zullen het grootst zijn in landen als China en India. Dus who cares.â
Of dat de leden van Extinction Rebellion helemaal zal geruststellen, is de vraag. Maar dat zal Gervais een zorg zijn. âIk ben old school. Je kunt je persoonlijkheid, je geslacht en seksuele geaardheid niet veranderen. Maar je kunt wel zeggen wat je wilt en leven hoe je wilt.â
Tenminste, in dit deel van de wereld. Laten we elkaar niet muilkorven en dat koesteren, wil Gervais maar zeggen.
Comment
Comment