Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formule 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • https://www.ad.nl/formule-1/bernie-e...teit~a5baea0d/

    Max Verstappen / Bernie Ecclestone. © Getty ImagesBernie Ecclestone rekent op vijfde wereldtitel Max Verstappen: ‘Hij heeft een uitzonderlijke kwaliteit’


    Voormalig Formule 1-baas Bernie Ecclestone twijfelt er niet aan dat Max Verstappen dit jaar zijn vijfde wereldtitel pakt. „Ik denk dat Max het weer gaat doen. Hij heeft iets speciaals, een uitzonderlijke kwaliteit”, zei de 95-jarige Brit bij het Duitse RTL.

    Verstappen leek dit seizoen kansloos in de titelstrijd tegen de dominante coureurs van McLaren, maar de viervoudig wereldkampioen is bezig aan een sterke comeback. Met nog vier grands prix te gaan heeft hij 36 punten achterstand op Lando Norris en 35 punten minder dan Oscar Piastri.

    „De McLaren-coureurs zijn goed en hun auto is super, maar Verstappen is de bijzondere. Hij is de beste racer, geen politicus, een echte autocoureur. Hij doet gewoon wat hij moet doen”, meent de man die dertig jaar lang de Formule 1 leidde en de sport tot een commercieel succes maakte. „De volgende race is in Brazilië, waar het weer wisselvallig is, ook met regen. Verstappen zal het daar goed doen.”

    Lewis Hamilton


    Op zijn landgenoot Lewis Hamilton is Ecclestone veel kritischer. De 40-jarige speelt geen enkele rol in de strijd om de wereldtitel bij Ferrari. „Alles glipt uit zijn handen. Hij wilde daar wereldkampioen worden en is nu verbaasd dat het hem niet lukt”, aldus Ecclestone.

    Hamilton, net als Michael Schumacher zevenvoudig wereldkampioen, is zeker een van de besten van de afgelopen tien jaar, beaamt Ecclestone. „Maar niet de allerbeste. Momenteel is hij meer een financieel marketingproject. Ik denk dat hij in de toekomst meer met mode zal doen.”

    Comment


    • Verstappen 4e bij Sprintrace

      Comment


      • En kwalificatie ruk

        Comment


        • Geen WK titel voor Max

          Comment


          • Het wordt heel moeilijk, zoniet onmogelijk, maar de race moet nog worden gereden.

            Comment


            • er zijn meerdere races voor de titel

              Comment


              • https://www.telegraaf.nl/sport/autos...103715527.html


                Max Verstappen staat voor een flinke uitdaging op Interlagos. © Getty Images
                Max Verstappen start Grand Prix van Brazilië vanuit pitstraat na aanpassingen aan auto

                Max Verstappen begint de Grand Prix van Brazilië zondag (18.00 uur) niet vanaf de zestiende plek, maar vanuit de pitstraat.


                Zijn team Red Bull Racing heeft ervoor gekozen de set-up van de auto aan te passen en ook een motorwissel door te voeren. Daarom moet Verstappen (28) vanuit de pitstraat beginnen. Dat geldt niet voor teamgenoot Yuki Tsunoda, die niet verder kwam dan de negentiende tijd in de kwalificatie.

                Comment


                • https://www.ad.nl/formule-1/live-for...ace~a902112a9/

                  Max Verstappen. © ANP / EPAMax Verstappen na weergaloze inhaalrace op podium, alleen Norris en Antonelli blijven Nederlander voor


                  GP van São Paulo

                  Max Verstappen is na een weergaloze inhaalrace als derde geëindigd in de Grand Prix van São Paulo. De Nederlander kon in de slotfase net niet Kimi Antonelli inhalen. Lando Norris won de race en breidt zijn voorsprong opnieuw uit.

                  Comment


                  • Ze hebben de bolide voor volgend seizoen bijna klaar dan nieuwe kansen

                    Comment


                    • https://www.ad.nl/formule-1/de-meest...nnen~a6c47a61/

                      Nico Hülkenberg (l) en Gabriel Bortoleto. © REUTERS
                      ‘De meest opvallende auto op de grid’: nieuwkomer Audi presenteert ambitieuze F1-plannen


                      Het kersverse Formule 1-team van Audi wil in 2030 meedoen om de wereldtitel. Die ambitieuze plannen werden woensdagavond gepresenteerd in München. Daar waren ook de kleuren en het design te zien van de auto waarin Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto volgend jaar rijden. „De meest opvallende auto op de grid.”

                      Nee, de exacte kopie van de Audi die in maart voor het eerst een Formule 1-race rijdt, stond er nog niet in het Audi Brand Experience Center in München. Maar de ambities van Audi in de koningsklasse van de autosport? Die werden vanavond, 115 dagen voor de allereerste race in Melbourne, niet onder stoelen of banken geschoven in zuidoost Duitsland.

                      „We stappen niet in de Formule 1 om er alleen maar bij te zijn”, stelde Gernot Döllner, CEO van het wereldberoemde automerk uit Duitsland dat volgend jaar de Formule 1 betreedt. „Tegen 2030 willen we strijden om de wereldtitel.”

                      Vanaf komend jaar zullen Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto de nieuwe Audi - titanium, carbonzwart en rood gekleurd - besturen. Beide coureurs rijden nu nog voor Kick Sauber, het team dat verdwijnt van de grid. Eerder dit jaar nam Audi de Sauber Group namelijk in z’n geheel over.

                      Ervaren Formule 1-krachten


                      Met Mattia Binotto als leider van het grote Audi-project en Jonathan Wheatley als teambaas heeft het team bovendien twee ervaren Formule 1-krachten in huis. Wheatley was tot dit jaar nog sportief directeur bij Red Bull Racing, waar hij de vier wereldtitels van Max Verstappen van dichtbij meemaakte. „We gaan tegenslagen krijgen, maar mensen gaan vooral een team zien waarbij men gelooft in elkaar, onze missie en ons potentieel”, zo kan de 58-jarige Brit niet wachten.
                      Onthulling van de conceptversie van Audi's Formule 1-auto. © Audi
                      „Voor mij is dit het spannendste project ooit in de autosport”, zegt ook Binotto, die in de Formule 1-wereld wel wat gewend is. De in Zwitserland geboren Italiaan was tussen 2019 en 2022 teambaas van Ferrari nadat hij er sinds 1995 zo’n beetje elke functie bekleedde. „We willen in 2030 strijden om de titel, maar de Formule 1 is een competitieve wereld. Dus dat vereist tijd, goede mensen en de mentaliteit waarbij je
                      leert van je fouten.”

                      Waarom nu?


                      Helemaal nieuw in de autosport is Audi overigens niet. Zo heeft het al 13 keer de 24 uur van Le Mans gewonnen en heeft het ook ervaring in de Dakar Rally en de Formule E. Dat de Duitse autogigant juist nu de Formule 1 binnenstapt, is een logisch gevolg van de nieuwe technische reglementen voor 2026 én het kostenplafond voor alle teams binnen de Formule 1. Een ideale kans voor nieuwkomers omdat alle teams zich de nieuwe regels eigen moeten maken, zo zien ze het bij Audi zelf.

                      Het merk hoopt met behulp van de de Formule 1 te vernieuwen. „Een efficiënter, sneller en innovatiever Audi, een nieuw hoofdstuk in onze onderneming”, zegt Döllner. „We willen een merk neerzetten dat wereldwijd samenwerkingsverbanden aangaat met gelijkgestemde merken. We willen de meest opvallende auto op de grid hebben en het meeste lef hebben buiten het circuit”, voegt Massimo Frascella, hoofd van de creatieve afdeling bij Audi, daaraan toe.

                      Natuurlijk zijn ze bij Audi niet blind voor de enorme populariteit van de Formule 1 én de sponsormogelijkheden die de sport met zich meebrengt. Met Adidas, BP en Revolut heeft het Formule 1-team drie multinationals als partner. Laatstgenoemde wordt ook naamgever van het team: Revolut Audi F1 Team.
                      Wanneer is Audi voor het eerst te zien in de Formule 1?


                      Het huidige seizoen in de Formule 1 is nog bezig, maar bij Audi kijken ze logischerwijs al uit naar volgend jaar. In januari zal de officiële teamlancering plaatsvinden, waarna van 26 tot en met 30 januari de eerste testdagen plaatsvinden achter gesloten deuren in Barcelona. Het publiek kan Hülkenberg en Bortoleto voor het eerst in de Audi aanschouwen van 11 tot en met 13 februari en van 18 tot en met 20 februari tijdens testdagen in Bahrein. Van 6 tot en met 8 maart vindt het eerste raceweekend plaats in Melbourne. „Dat moment wordt het begin van iets bijzonders”, verzekert Binotto.

                      De onthulling van de conceptversie van Audi’s Formule 1-auto, met een trotse topman Gernot Döllner. © bernhardhuber

                      Comment

                      Working...
                      X