Is dit je eerste bezoek? Van harte welkom op ons forum! Lezen van het forum kan altijd door hieronder te klikken op het onderwerp dat je interessant vind. Nog leuker is het als je ook schrijft! Registreer je om zelf ook te schrijven, Registeren is binnen een minuut geregeld!
Banner mainpage
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ik zie bij privehuizen links en rechts prijskortingen, is het daar zo rustig?
Zakelijk zal het zeker anders zijn dan prive, maar als je door het prijsplafond over 1200 m3 € 1,45 ipv ca 3,50 betaalt, scheelt dat toch zo'n € 2400 per jaar. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je alsnog een zeer hoge energierekening kan hebben als je (veel) meer verbruikt dan 1200 m3 en 2900 KwH, door bv groot gezin, slecht geïsoleerd huis enz.
Wij hebben vrijwel niets aan een prijsplafond, zowel in onze 3 zaken niet als prive niet
Het prijsplafond is alleen voor particulieren en kleine bedrijven toch? De Tegemoetkoming Energiekosten voor bedrijven zet geen zoden aan de dijk voor jullie bedrijf? Het wordt sowieso meer natuurlijk voor iedereen qua kosten, maar het helpt allemaal wel mee om het enigsinds te beperken.
als je veel verbruikt helpt een prijsplafond niet veel qua percentage van de totale rekeningen, dus als bedrijf ben je weer de klos, net als in de coronatijd
je ziet wel verschillen per stad, regio utrecht is goedkoper dan regio Den haag of Rotterdam en Noord Brabant. Amsterdam wisselt weer maar dan heb je weer hoge parkeerkosten of soms dat wallengedrag omdat ze daar meer toeristen als klant hebben ook in die privehuize. Maar ja zolang het goedkoper is dan de ramen en betere ontvangst omstandigheden zijn privehuizen op meerdere fronten interessanter dan ramen
Kortingen zijn een veel gebruikt marketing middel in vrijwel elke bedrijfstak. Het prikkelt mensen die misschien niet gelijk bij het bedrijf zouden komen, om toch eens langs te gaan. Het geeft weer wat aandacht aan het bedrijf (meer kliks bijvoorbeeld naar de website bijvoorbeeld) waardoor het meer 'top of mind' blijft bij de klant. Misschien dat hij nu niet besluit iets met die korting te doen, maar een volgende keer als hij behoefte heeft aan een bezoek zal zijn gedachten dan sneller naar dat privehuis gaan. Dat kent hij van die reclame.
En een gevolg dat je vaak ziet, is dat het een opstapje is. Stel dat een wasmachine in de aanbieding is, dan trekt dat de klant naar de winkel toe en koopt hij uiteindelijk iets anders. En dat kan dan zomaar een product zijn waar veel meer winst op gemaakt wordt. Of hij koopt die wasmachine, maar daarnaast ook een droger.
Zou me goed kunnen voorstellen dat als een privehuis korting geeft op het instaptarief, het dan wel mensen naar het bedrijf trekt die dan uiteindelijk bij het zien van de sexy dames besluiten om langer te blijven. Of die misschien nu gebruik maken van de korting, maar 2 weken later dan langskomen voor het normale tarief en je er een vaste klant bij hebt.
Waarom zou je dat niet moeten willen? Als een locatie rond etenstijd helemaal geen omzet heeft, is het een prima manier om in ieder geval nog iets van omzet te hebben? Dames verdienen dan tenminste nog wat, heb je ook minder gezeur in huis lijkt me.
en januari weer wat rustiger maar denk dat privehuizen ook profijt hebben van mensen die minder geld kunnen uitgeven en wat raamklanten richting privehuizen gaan omdat ze dan minder geld kwijt zijn
Comment